Spreken

Gerda kent het onderwijs van binnen en van buiten. Ze is jarenlang werkzaam geweest in het onderwijs als leerkracht, is moeder van 2 schoolgaande kinderen en werkt als trainer en coach in de professionalisering van onderwijsgevenden.

Ze heeft een opleiding aan de Toneelschool afgerond om vervolgens als (trainings)acteur het gedrag van andere mensen realistisch en geloofwaardig neer te zetten.

Gerda spreekt vanuit de theorie en de praktijk.
Scherp op de inhoud, maar met liefde voor de mens.

 

Door haar theaterachtergrond is ze een inspirerend spreker.
Ze kan haar publiek meenemen in haar verhaal, praktijksituaties beeldend neerzetten en met een knipoog en een glimlach een probleem analyseren tot de essentie.

Ze laat zien dat gedrag niet op zichzelf staat en geeft praktische handvatten, waar je de volgende dag direct je voordeel mee kunt doen.

Ze is gefascineerd door gedrag

Waarom doen mensen wat ze doen?
Hoe kun je dat positief beïnvloeden?

Waarom doe ik zoals ik doe?
Levert mij dat wel op wat ik wil bereiken?

Waarom doen kinderen wat ze doen?
Wat hebben ze van mij nodig om zich positief te ontwikkelen?

Hoe kan ik het beste uit mijzelf, de ander en mijn team halen?
En waarom lukt dat soms helemaal niet?

      Lezingen

      Op maat gemaakt voor congressen, conferenties en studiebijeenkomsten passend bij het thema.

        Ouderavonden

        Bijvoorbeeld:

        • De dynamische Driehoek – over Loyaliteit tussen ouders, kind en school
        • Hoor je wel wat ik niet zeg – over communiceren met je kind
        • Opvoeden doe je samen – over gedrag thuis en gedrag op school
        • Waardenvol opvoeden – over normen en waarden in de opvoeding
        • Hoe zelfstandig is je kind? – over opvoeden tot zelfstandigheid
        • Ben ik de enige? – als ouders samen nadenken over dezelfde opvoedvragen
        • Hoe doe jij het? – over verschillende stijlen van opvoeden.
        Inspiratie op locatie

        Gerda spreekt ook voor zowel profit als non-profit instellingen, die niet direct gericht zijn op opvoeding of onderwijs.

        In overleg wordt passend bij de doelgroep een thema of onderwerp bepaald.